Nie ma niczego ważniejszego niż zaistnienie firmy w przestrzeni publicznej. Nie ma lepszego sposobu na zaistnienie w przestrzeni publicznej niż reklama wielkoformatowa.
Jak pokazują badania, wielkoformatowa reklama outdoorowa skutecznie buduje znajomość marki, a każde zwiększenie intensywności kampanii przynosi również zwiększone efekty.
Dzięki reklamie wielkoformatowej odbiorcy będą mieli stały kontakt z Twoim przekazem. Wystarczy tylko spojrzeć, by móc nacieszyć oko ogromnym plakatem.
Kolejnym atutem takiej formy promocji jest zasięg – naprawdę imponujący.
KLUCZOWE MIEJSCE
Decydując się na reklamę wielkoformatową, dokładnie przemyśl jej umiejscowienie. Weź pod uwagę specyfikę swoich klientów i zastanów się, w których miejscach miasta mogą najczęściej przebywać. Kierujesz swoją ofertę do młodych biznesmenów? Postaraj się umieścić baner w okolicy biznesowego centrum miasta. Sprzedajesz produkty przeznaczone dla kierowców? Postaw na bliskie okolice stacji benzynowych.
JASNY PRZEKAZ
Często zdarza się, że w poszukiwaniu oryginalności twórcy reklam przekraczają bariery wyczucia i dobrego smaku. Taki przekaz może być nie tylko mało czytelny, ale również irytujący.
Skuteczność reklamy wielkoformatowej w dużej mierze zależy od prostego języka, lekkiej formy, i precyzyjnego przekazu. Warto okrasić reklamę szczyptą lekkiego humoru. Ważne, by sama forma nie przerosła treści przekazu. Pamiętaj, że czasem mniej znaczy więcej.
NOŚNIK PRZEKAZU
Jeśli chcesz, aby Twoja reklama została zapamiętana, zadbaj nie tylko o jej formę i estetykę, ale również o wybór odpowiedniego nośnika. Materiał, elementy oświetlenia, dostosowanie wyglądu reklamy do specyfiki budowy pozwala tworzyć oryginalne i efektywne plakaty reklamowe.
SZCZYPTA TAJEMNICY
Doskonałym sposobem na wykorzystanie reklamy wielkoformatowej, zaintrygowanie odbiorców i wzbudzenie pożądania jest tzw. kampania teaserowa. Teaser to określenie zwiastuna np. filmu lub mającej nastąpić kampanii reklamowej, która w danej chwili nie jest jeszcze dostępna publicznie.
Aby osiągnąć swój cel możesz umieścić na billboardzie tajemnicze hasło, pytanie lub grafikę. Rozwiązaniem tej „zagadki” będzie regularna kampania reklamowa, która pojawi się za jakiś czas.
Dobrym przykładem skutecznej kampanii tego typu może być np. pojawiający się na billboardach slogan MOC emocji. Hasło ozdobione jest rysunkiem głowy byka. W kolejnej odsłonie ciekawość wzbudzona tym komunikatem jest zaspokojona: ujawnia się reklamodawca – jedna z firm ubezpieczeniowych.
Przed piłkarskimi Mistrzostwa Europy w 2008 roku pojawiła się reklama teaserowa z trenerem reprezentacji polski, Leo Beenhakkerem, oraz pytanie: „Jakie zmiany ujawni Leo Beenhakker?” (w domyśle – w składzie Polaków).