Skuteczna kampania reklamowa może zapewnić firmie wzrost zysków, zwiększyć rozpoznawalność marki i zbudować do niej zaufanie.
Niestety, dla małych, lokalnych firm koszty telewizyjnej lub radiowej kampanii reklamowej często są zbyt wysokie. Oprócz wielopoziomowych działań marketingowych na szeroką skalę, warto zwrócić się ku prostszym, bardziej dostępnym sposobom.
Jeśli chcesz wiedzieć w jaki sposób wykorzystać upominki reklamowe do promocji swojego biznesu, przeczytaj nasze wskazówki.
Siła upominków reklamowych
Choć niektórym wydaje się, że era upominków reklamowych powoli się kończy – to tylko pozory.
Używając na co dzień długopisu lub kubka z logotypem firmy, jej nazwa i logo zapadają w pamięć szybciej niż Ci się wydaje.
Jeśli za jakiś czas będziesz chciał skorzystać z usług, które wykonuje firma, której długopisu używasz – istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że zgłosisz się właśnie do niej. Dlaczego? Zdecydowanie chętniej korzystamy z usług firm, które znamy (choćby w ten sposób). Drugim powodem może być zwykłe lenistwo. Znając firmę, która wykonuje interesujące nas usługi nie mamy potrzeby szukania innego wykonawcy.
Dostosuj upominki reklamowe do odbiorcy
Upominek upominkowi nierówny. Aby odbiorca chciał korzystać z Twojego upominku, musi on być dla niego interesujący i wartościowy. Zanim obdarujesz klienta kolejną smyczą czy kubkiem warto zorientować się, co byłoby dla niego najlepszym prezentem. Młodego odbiorcę z pewnością ucieszą tekstylia z logotypem marki – koszulka, czapka z daszkiem czy t-shirt.
Pamiętaj, że upominki reklamowe powinny być doskonale wykonane. Jeśli ich jakość będzie pozostawiała wiele do życzenia – wylądują na dnie szafy, pozostawiając po sobie kiepskie wspomnienie, co z całą pewnością przełoży się również na stosunek do Twojej marki.
Jeśli adresujesz swoją ofertę do starszych klientów, postaw na praktyczne lub elektroniczne upominki reklamowe. Możesz być pewien, że taki podarunek szczerze ich ucieszy.
Organizuj konkursy
Jeśli Twoja firma ma swój profil w mediach społecznościowych, zorganizuj konkurs, w którym wśród nagród znajdą się firmowe upominki. W zależności od specyfiki Twoich klientów, ich potrzeb i upodobań oraz Twoich możliwości mogą to być produkty Twojej firmy z dołączonymi do nich upominkami lub same upominki reklamowe.
Uwaga – dobrym pomysłem będzie stworzenie limitowanej wersji upominków. Kubki i t-shirty z ciekawą grafiką, dostępne jedynie dla wybranych? Wzbudzenie pożądania jest najważniejszym krokiem do przywiązania klienta do marki.
Pamiętaj o ważnych dniach
Nie ma chyba osoby, która nie lubi dostawać prezentów. Pamiętając o urodzinach i imieninach swoich klientów możesz sporo zyskać. Do bukietu kwiatów lub drobnego prezentu dołącz długopis z grawerem, smycz lub kubek.
Możesz być pewien, że zrobisz na kliencie znakomite wrażenie, a otrzymany od Ciebie upominek będzie budził w nim pozytywne skojarzenia. Dokładnie tak, jak Twoja firma.