Plakaty reklamowe są jednym z najpopularniejszych obecnie form reklamy. Trudno się dziwić. Są nie tylko niedrogie, ale zapewniając również dużą częstotliwość kontaktu z przekazem, masowy zasięg oraz możliwość skurcznego oddziaływania obrazem.P

Plakat reklamowy, a reklamowane usługi

Plakaty reklamowe będą bardzo dobrą formą promocji lokalnego biznesu, wydarzeń kulturalnych i artystycznych, np. koncertów.

Plakat to również doskonały sposób na ekspozycję konkretnej marki i produktu. Zwłaszcza takich, dla których istotne są aspekty wizualne – szczegóły opakowania, nietypowy kolor, przyciągająca uwagę forma. Plakat sprawdzi się także wtedy, kiedy celem jest zaprezentowanie nowego produktu lub uwydatnienie jakiejś jego cechy.

Wszystkie informacje na plakacie reklamowym

Ogromną zaletą plakatów reklamowych jest kompleksowy, precyzyjny przekaz. Jeśli na plakacie znajduje się informacja na temat koncertu lokalnego, rockowego zespołu, oprócz daty powinno się pojawić na nim również miejsce wydarzenia oraz godzina rozpoczęcia imprezy. Dzięki jasnemu przekazowi potencjalny klient będzie w stanie szybko zweryfikować, czy jest w stanie uczestniczyć w danym wydarzeniu. Aby podjąć decyzję nie będzie musiał zaglądać do innych źródeł, co może znacząco ułatwić i przyspieszyć ten proces.

Jak dobrze projektować plakaty reklamowe ?

Zadaniem plakatu jest przede wszystkim zwrócenie i zatrzymanie uwagi odbiorcy. Aby należycie spełnił swoje zadanie, powinien wyróżniać się na tle innych, sąsiadujących z nim przekazów.

Profesjonalny projekt i ciekawe efekty artystyczne sprawią, że wiele osób zatrzyma się, aby przyjrzeć się uważnie temu papierowemu arcydziełu.

Jak osiągnąć taki efekt ?

Ciekawym zabiegiem może być użycie na plakacie soczystych, intensywnych barw, które siłą rzeczy będą rzucać się w oczy spacerowiczom. Dobre efekty przyniosą także barwne kontrasty – czerwieni i żółci, granatu i bieli czy szarości z intensywnym różem.

Projektując plakaty reklamowe nie zapominaj o odpowiedniej wielkości czcionki. Jeśli napis będzie mało czytelny i zbyt mały możesz być pewien, że plakat nie spełni należycie swojej roli.

Duży plakat reklamowy = duża skuteczność

Jak twierdzą eksperci, szczególnie dużą siłę przyciągania mają plakaty drukowane w wielkich formatach. Im większy plakat, tym większa jego skuteczność.

Szczególne miejsce zajmuje tu reklama wielkoformatowa.